Rigtering introductie illustratie

We horen graag wat je ervan vindt

Wij vinden het belangrijk van jou te horen wat je vindt van onze hulp. We doen ons uiterste best om de kwaliteit van onze zorg zo goed mogelijk vorm te geven. Maar jij weet het beste wat belangrijk is. We nodigen je dan ook uit je stem te laten horen. Na afloop van een behandeling vragen wij jou om een cliënttevredenheidsonderzoek in te vullen.

Soms kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Ook dan gaan we graag met jou in gesprek om een oplossing te zoeken.

Over Rigtering

Kwaliteit

Om onze kwaliteit te verbeteren vragen we actief naar jouw inbreng. Jaarlijks organiseren wij een clientenpanel waarbij zowel de mening wordt gevraagd van onze jonge clienten (vanaf 12 jaar) als die van hun ouders. Bij de inschrijving bij onze praktijk vragen wij of je wilt deelnemen aan dit panel.

Onze kwaliteit wordt hiernaast door een externe toetsingsorganisatie beoordeeld. Jaarlijks vindt een audit plaats dat wordt uitgevoerd door TÜV Nederland. We ontvangen hiervoor het HKZ-Instellingen voor Geestelijke Gezondheidszorg (versie 2015+ A:2019 22931/3)  voor de kwaliteit van geboden zorg en het daarbij behorende werkproces.

Het uitgangspunt daarbij is altijd verbetering van hulpverlening. Voor jou is het een zekerheid dat wij veilig werken en onze inspanning hiervoor leveren.

We lossen het samen op

Wij willen je zo goed mogelijk helpen. Wij werken volgens de Beroepscode voor psychologen. Bezoek de website www.psynip.nl voor meer informatie hierover.

Onbedoeld kan het toch voorkomen dat we niet aan je verwachtingen voldoen. Laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Bespreek je klacht in eerste instantie met onze medewerker. Je kunt altijd iemand meenemen ter ondersteuning.

Vaak blijkt een situatie snel op te lossen door met elkaar in gesprek te gaan. Als je toch niet tevreden bent na het gesprek met onze medewerker, dan kun je een officieel gesprek aanvragen met praktijkhouder Sandra Aleman of Esther Rigtering en betreffende medewerker.

Ben je niet tevreden, dan is het goed om het volgende in gedachten te houden:

  • Reageer zo snel mogelijk;
  • Vraag bij onze praktijkondersteuner het gesprek aan waarbij je van tevoren schriftelijk de klacht beschrijft. Zo kunnen jij, de medewerker en de praktijkhouder de tijd nemen om over de situatie na te denken;
  • Bedenk van tevoren wat je met het gesprek wilt bereiken.

Als je er na het officiële gesprek nog niet tevreden bent, dan kun je contact opnemen met De Geschillencommissie.

De Geschillencommissie
Rigtering is aangesloten bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Dit is een onpartijdige, deskundige commissie die het probleem beoordeelt waarna er een bindende uitspraak volgt. Dit betekent dat we ons beiden aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Bezoek voor meer informatie www.degeschillencommissiezorg.nl.