Rigtering introductie illustratie

We horen graag wat je ervan vindt

Wij vinden het belangrijk van jou te horen wat je vindt van onze hulp.

Omdat jij weet wat belangrijk voor je is, nodigen we je uit jouw stem te laten horen tijdens de behandeling. Eens per jaar houden we een cliëntenpanel waaraan kinderen vanaf 12 jaar en ouders kunnen deelnemen.

Daarnaast ontvang je na afloop van een behandeling een cliënttevredenheidsformulier, waarin je anoniem jouw mening over jouw behandeling kunt geven.

Over Rigtering

Kwaliteit

We doen ons uiterste best om de kwaliteit van onze zorg zo goed mogelijk vorm te geven en werken volgens de Beroepscode voor psychologen. Op www.psynip.nl vind je meer informatie hierover.

Onze kwaliteit van de behandeling wordt beoordeeld door een externe toetsingsorganisatie. Jaarlijks vindt een audit plaats die wordt uitgevoerd door TÜV Nederland. Voor de kwaliteit van geboden zorg en het daarbij behorende werkproces ontvangen we het HKZ-certificaat voor instellingen voor Geestelijke Gezondheidszorg (versie 2015+ A:2019 22931/3).

Het uitgangspunt daarbij is altijd verbetering van hulpverlening. Voor jou is het een zekerheid dat wij veilig werken en onze inspanning hiervoor leveren.

We lossen het samen op

Soms gebeurt het dat je niet tevreden bent. We gaan dan graag met jou in gesprek om een oplossing te zoeken. Je kunt jouw klacht direct officieel melden bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Wij zijn als praktijk aangesloten bij deze onpartijdige en deskundige externe commissie.
Na beoordeling van het probleem volgt een bindende uitspraak waaraan jij en wij ons moeten houden. Je kunt niet in hoger beroep gaan tegen de uitspraak.

Vaak blijkt een situatie echter snel op te lossen door in gesprek te gaan met betreffende medewerker. Dit kan ook samen met praktijkhouder Sandra Aleman of Esther Rigtering erbij. Je kunt in deze gesprekken altijd iemand meenemen ter ondersteuning.

Samenvattend, ben je niet tevreden of heb je een klacht:

  • Reageer zo snel mogelijk;
  • Bedenk van tevoren wat je met het gesprek wilt bereiken;
  • Wil je eerst in gesprek gaan met de medewerker? Vraag bij onze praktijkondersteuner het gesprek aan waarbij je van tevoren schriftelijk de klacht beschrijft. Zo kunnen jij, de medewerker en de praktijkhouder de tijd nemen om over de situatie na te denken;
  • Wil je direct een melding maken bij de Geschillencommissie? Bezoek voor meer informatie www.degeschillencommissiezorg.nl.